Filmy Rumunia

Przeszukaj katalog

Przedstawiamy listę najlepszych i najpopularniejszych filmów z kraju Rumunia. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Andrei Poenaru (Marcel Iures) jest niezwykle cenionym terapeutą po pięćdziesiątce, który regularnie odbywa spotkania z pięciorgiem swoich pacjentów. Należą do nich niemająca kontroli nad swoim życiem osobistym, niepokojąco seksowna Nora (Maria Dinulescu), były żołnierz Victor (Vlad Zamfirescu), który zmaga się z wojenną traumą, czy wrażliwa szesnastoletnia gimnastyczka Diana (Maria Mitu). Lekarz widuje się również z Ruxandrą (Andreea Bibiri) oraz Tudorem (Bogdan Dumitrache), których małżeństwo przechodzi kryzys. Równolegle mężczyzna odbywa regularne spotkań ze swoją wieloletnią superwizorką Marią (Tamara Cretulescu), ponieważ jego prywatne życie zaczyna mu się niespodziewanie wymykać spod kontroli.
Po traumatycznym poronieniu młoda para adoptuje z klasztoru parę bliźniąt, jednak wkrótce obsesja dzieci na punkcie religii zaczyna odbijać się na rodzinie.
Pewnej nocy dwóch taksówkarzy spotyka serię pasażerów, którzy w ten czy inny sposób wpływają na ich życie.


Jest rok 1818 w Red River, Tennessee. John Bell wraz z żoną i jedyną córką Betsy wiedzie spokojne życie w swej niezbyt okazałej posiadłości. Problemy zaczynają się wraz z początkiem konfliktu w jaki John wdaje się z niejaką Kate Batts. Kobieta ta uważana przez miejscowych za czarownicę rzuca klątwę na rodzinę Bellów i zapowiada jej rychły koniec. Wkrótce w domu rodziny oraz jego otoczeniu zaczynają dziać się dziwne rzeczy. Niewytłumaczalne, ciche odgłosy, przypominające oddech, jęki, kroki - z czasem zaczynają się nasilać, aby wreszcie przybrać formę brutalnych, fizycznych ataków na Johna i jego córkę Betsy. Dziewczyna jest odwiedzana przez tajemniczą dziewczynkę, widzianą tylko przez nią, a nocami prześladuje ją budzący przerażenie, czarny wilk.

Krucyfiks

4,8
3,0
Do więziennej celi trafia ojciec Anton, ksiądz, skazany za zabójstwo opętanej zakonnicy, nad którą sprawował egzorcyzmy. Jego sprawą interesuje się zdolna dziennikarka śledcza Nicole Rawlins. Reporterka nie przepuści żadnej okazji, aby pokazać światu daleko idące nieprawidłowości w działaniu organizacji kościelnej. Nicole wyrusza w podróż do niewielkiego miasteczka w odległej Rumunii, gdzie miały miejsce tajemnicze zdarzenia. Na miejscu okazuje się, że sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana niż wydawało się to na początku, a atmosfera zagęszcza się z każdą minutą. Dziennikarka dąży do poznania prawdy. Czy duchowny rzeczywiście zamordował chorą psychicznie osobę, czy też przegrał walkę z demoniczną obecnością?
Wygnana przez męża i mieszkańców wioski, Katalin Varga nie ma innego wyboru, jak tylko rozpocząć poszukiwania prawdziwego ojca swojego syna, Orbana. Pod byle pretekstem zabiera ze sobą syna i wyrusza w podróż przez Karpaty. Chcąc się zemścić, postanawia powrócić do miejsca, które związane jest z epizodem z jej mrocznej przeszłości. Trop prowadzi ją do miejsca, o którym od jedenastu lat próbuje zapomnieć.

Wcielenie

6,5
6,3
Bohaterką filmu jest Madison, sparaliżowana przez wstrząsające wizje makabrycznych morderstw, a jej męka pogłębia się, gdy odkrywa, że te sny na jawie są w rzeczywistości przerażającą rzeczywistością.
Nagrodzony Złotym Niedźwiedziem na Berlinale "Touch Me Not" nie tylko dotyka tematu ciała, seksualności czy intymności, ale po prostu - dotyka. W jednej ze scen seks-couch uderza pięścią bohaterkę w klatkę piersiową i film Adiny Pintilie jest takim mocnym uderzeniem. Tylko od nas samych, od naszej relacji z własnym ciałem zależy, jak na niego zareagujemy - krzykiem, szlochem, wycofaniem, wstydem. Bohaterami "Touch Me Not" są Laura (Benson, grała m.in. w "Niebezpiecznych związkach"), Tómas (Lemarquis, znany z "Nói Albinói" Dagura Káriego) i Christian (Bayerlein): dojrzała kobieta ukrywająca smutek i gniew w zatrzaśniętej skorupie ciała oraz dwóch młodych mężczyzn. Jeden całkowicie pozbawiony owłosienia, drugi cierpiący na dystrofię mięśniową, poruszający się na wózku.
Kilka dni przed Bożym Narodzeniem Matthias (Marin Grigore) wraca do swojej rodzinnej, wieloetnicznej wioski w Transylwanii, po tym jak rzucił pracę w Niemczech. Martwi się o dorastającego bez niego syna Rudiego, o pozostawionego samotnie ojca Otto (Andrei Finti) i pragnie ponownie zobaczyć Csillę (Judith State), swoją byłą dziewczynę. Próbuje bardziej zaangażować się w edukację chłopca, który zbyt długo pozostawał pod opieką matki Any (Macrina Barladeanu, i chce pomóc mu przezwyciężyć irracjonalne lęki. Kiedy fabryka, którą zarządza Csilla, decyduje się na rekrutację pracowników z zagranicy, spokój małej społeczności zostaje zakłócony, niepokój ogarnia także dorosłych. Frustracje, konflikty i namiętności powracają, burząc pozory pokoju we wspólnocie.
Wchodząc z kamerą do domu Paula i Adriany, filmując ich codzienność, Muntean ośmiesza wszystkich zapalczywych minimalistów i propagatorów dogmy, którzy podobnego poziomu realizmu nigdy nie osiągnęli. Tuesday, After Christmas to intymna historia małżeństwa u progu rozpadu, rozdartego zdradą Paula, ale i jego dylematem moralnym. Skok w bok okazuje się dla niego zmysłowym orzeźwieniem, z którego wypada się rozliczyć – powiedzieć żonie. Ale czy to zrobi, czy będzie w stanie? "To nie jest film o winie, to film o wyborze" – mówi reżyser. I faktycznie: decyzja o ewentualnym przyznaniu się do zdrady odegra kluczową rolę w życiu bohatera i historii małżeństwa.
Słowa kluczowe

Proszę czekać…